Tankens Kraft

Ja.. tankens kraft.. det är nåt jag funderar över extremt mycke.. jaha.. å vad yrar hon om nu tänker du.. det ska jag försöka förklara serrö :)

Tankens kraft.. men det menar jag bland annat vad jag kan påverka i mitt liv genom att tänka mer eller på ett annat sätt.. 
En annan grej jag är djupt facinerad av är hur andra tänker..
Det här ämnet skulle jag kunna sitta å bolla med nån hur länge som helst!

Jag skriver här lite till å från under natten.. så om det verkar lite osammanhängande så beror de på att jag göra massa saker emellan.. :)

Nu har vi rast.. å jag är lite små irriterad....
Alltså.. när jag jobbar.. så lär jag mig en maskin.. ganska självklart för mig.. å när något blir fel på den så kan jag säga vad felet är.. oftast kan jag fixa det själv om det inte är för stort.. Men när det blir fel på maskinen när någon annan jobbar med den.. å dom inte vet vad som är fel.... varför blir dom då sura på mig för att jag kan förklara felet? Borde jag inte vara "bra att ha" då lixom? Men nää.. då blir man sur på mig iställe för att låta mig berätta hur man fixar felet.. Detta kanske inte är så lätt att förstå om man inte jobbar här.. men Lollo kommer nog iaf förstå vad jag menar till 100%.. haha..

Det här med tankar kommer in här oxå.. hur tänker den andra människan som blir sur..? Om jag skulle vara lite mer kompis me mina arbetskamrater skulle jag fråga dom.. men jag tror tyvärr inte dom är så öppna för en sån pratstund... :(

Jag kom just på en liten "slogan"
"Att tänka är vitaminer för själen"  :) catchigt va!?!

Mitt största problem är att jag inte kan hejda min tankar.. allt funkar bra om jag pratar med någon, alltså fysiskt ansikte mot ansikte.. för då kan jag läsa av personen å lättare förklara mig å så.. men via sms.. jag är fullt medveten om att jag är en mardröm... mina tankar springer iväg.. tankarna är som kulsprutor.. det smattrar i mitt huvud.. 
Än så länge är det typ bara en person som lider av mitt problem... det är otroligt att hon står ut.. men jag älskar henne för att hon gör det!! 
Jag håller på å försöker hitta punkten där det går utför för mig.. alltså när jag når gränsen i huvudet.. 

Jag vill gå en kurs i beteendevetande.. hur man läser människor.. varför människor gör som dom gör!
Så otroligt intressant!  Heter det kurs? Ingen aning.. Men jag vill iaf lära mig.. lära mig läsa människor..

Nu är det strax dags att gå hem.. bara 40 min kvar.. ringde nyss å väckte älskling.. han ska upp å jobba förmiddag..
Jag ska hem å sova.. men först ska jag ta mig en macka eller två.. är super hungrig idag.. brukar inte vara de..
Inatt har jag hällt i mig en hel liter ProViva med smak av björnbär! Den är sååå god!!
Handla den i måndags med mamma.. å då hände de något intressant.. en snubbe flörta med mig.. ^^ lixom.. hallå!?!
Det har jag aldrig varit med om förut.. inte så jag har fattat att nån gör det iaf.. men det var ruggit uppenbart att han gjorde de :) lite skoj faktiskt!!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ja, tankens kraft, om det nu är så att man kan påverka livet så pass genom bara tankar, skulle väl inte en ända människa må dåligt. O de skulle ju va bra de! Jo, jag förstår vad du menar med maskinen... Bara jäkligt tråkigt att det ska vara så, så onödigt! Du får strunta i sms o bara ringa!! Kankse för vissa saker iaf.. ;)Nä, nu stannade min maskin, är väl bäst o gå o fixa det, så jag inte får några onda blickar på mig! :P Kram kram

2008-11-26 @ 08:48:21
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0