Anna <3 Skogen



Idag har jag å älskling varit uppe hos min kära mor!! Såå skönt att vara ute i skogen.. Jocke gillar de inte riktigt men han följer me för min skull <3 men jag tror faktiskt han börjar gilla de.. hehe..
Vi hjälpte mamma göra vinbärsgele.. eller ja, hjälpte å hjälpte.. vi titta på å hejjade.. :)
Det regna mer eller mindre hela tiden när vi var där.. men jag ville ut ändå.. så jag å Jocke tog me en påse å traska iväg en sväng.. Vi hann å gå typ 100m så såg jag något gult i skogskanten!!! Kantareller!! Skuttade lite graciöst över en liten bäck å plockade.. sen gick vi vidare å hitta lite till :)
Jag är så van att gå med pappa i skogen så jag fick kämpa för att inte skrika -"Pappa! JAG HITTA SVAAAMP!!" över hela skogen..
Jocke fick välja mat hos mamma så de blev självklart falukorv å stuvade makroner.. mamma å jag käka isterband, super gott!!
Efter vi hade ätit kom Lollo & Benny! Dom ville oxå plocka lite svamp.. så jag visa dom ett hemligt litet ställe som pappa å jag hitta en gång.. å där fanns de MASSA svamp!! Sen åkte vi vidare till ett annat ställe.. men där var de bara bebissvamp så där plocka vi nästan inget.. de regna hela hela hela tiden.. men när vi kom till sista stället.. som jag trodde de skulle finnas massa svamp på.. då öppna sig himlen å de blev skyfall.. ingen svamp där å vi var totalt genom blöta....
Men det var mysigt ändå å knalla runt i skogen.. jag mår sååå bra när jag är i skogen!
Det var tungt som tusan me magen på slutet men de var de värt! 

Tack Lollo & Benny för en trevlig svampplockarstund! Mycke skönt, som Benny så fint säger! hehe

När vi kom hem, totalt genomblöta, så hoppa vi in i en varm dusch å sen gjorde vi varsinn kantarellmacka!! Perfekt avslut på en super mysig dag!!!

Det finns inget dåligt väder! Bara dåliga kläder.. å vi hade dåliga kläder MEN vi var lika glada ändå!!

Det är bara du själv som bestämmer vilket humör du vill vara på!  :)


Chicki - Tack för de värmande mailet! <3 Pussa pappa från mig!





Oj, höll på å glömma de viktigaste av allt!!

Vi var hos barnmorskan igår.. och allt var super bra! Mitt järnvärde hade gått upp massor! De kännas kan jag lova.. är mycke piggare! Jag hade bara gått upp två kilo! Hurra! 
Snuttans hjärtljud låg på 134slag/min å de är oxå jätte bra!
När vi gjorde 3D ultraljudet fick jag veta att moderkakan ligger uppe till vänster och det berätta barnmorkan att de är jätte bra för då är de väldigt liten risk att man får blödningar!
Allt är perfekt! Prefekt bebis! Perfekt pappa till bebis! Och självklart prefekt mamma! Perfekt allt! Jag är så lycklig!
De enda lilla jag kan säga nåt negativt om är att jag börjat få ett tryck neråt i magen.. lite obehagligt ibland men lika glad för de är jag! Inget att klaga över lixom!

Jag längtar så otroligt till Snuttan kommer ut!
Jag ska bli mamma på riktigt om några veckor.. de känns totalt overkligt.. men underbart!
Alla frågar hela tiden om jag inte börjar bli nervös för förlossningen.. men varför ska jag vara de? Jag vet att jag klarar de! Jag tvivlar inte på mig själv en sekund! Visst kommer de göra ont.. de är väldigt självklart.. men man vet ju varför det gör ont och man vet att det kommer gå över = hanterbart!
Plus att jag har Jocke vid min sida då klarar jag allt! <3

Nu ska jag försöka slita Jocke från hans tvspel.. för jag vill ha me han till sängen.. jag är super trött!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Hihi, ja, vi hade nog lite dåliga kläder.. ;) Men de blev ju massa svamp, o de var ju bra!! :D

Klart du kommer bli världens bästa mamma!! O snart är du mamma, inte många dagar kvar! Shit.. Kan nog knappt fatta det, att ni snart kommer vara en till i er familj.. Fattar det antigligen inte förens jag ser henne på riktigt.. ;)

Kram kram!!

2009-07-23 @ 18:47:20
URL: http://vitloksflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0