Mums Mums

Idag mina vänner.. kommer jag ha sååå ont i ryggen... :(
Jag ska göra/packa Mums Mums hela långa dagen...

Jag är inte på den avdelningen speciellt ofta.. så man hinner aldrig få in någon vana på de..
Mums Mums är så svåra att packa pga dom går söder så lätt.. därför måste man packa för hand.. 2 bullar i taget med varje hand.. de är inte att leka med kan jag lova!! Det går fort.. och när man är ovan spänner man sig så himla mycke.. så smärtan i ryggen är nästan olidlig.. :(

Så tänk på stackars mig idag...


Från Wikipedia

Mums-mums är en typ av kaffebröd tillverkat av Cloetta. Mums-mums består av chokladdoppat äggviteskum med kex i botten.

Mums-mums fanns så tidigt som i början av 1940-talet och hade exakt samma form då som nu 2008. Enda skillnaden är att de under krisåren inte hade kex i botten utan en rund pappskiva, som förvisso inte gick att äta!



Kommentarer
Postat av: jenny

åhh mumsmums är ju så hilma gott, speciellt till kaffe :D

2008-12-10 @ 09:09:46
URL: http://nogg.se/jennyzan
Postat av: Nakenhunden

Mums mums är ju såå himla gott!!

Jobbar du på Cloetta??



Javisst, är han sööt i sina nya flugor!!

Kramar

2008-12-10 @ 09:58:02
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

låter mums det :)

2008-12-10 @ 10:56:31
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Jennie Adecco

Ne, de är inte lätta och packa, och ont, ja det får man.

Men jag tycker dock att det är himla kul att faktiskt kunna packa mums mums!

Lixom jag kan utan att de jävlarna går sönder går tankarna ungefär ;)

Men ta det lugnt, smärtan kommer gå över. och ta hand om dig bara! Kram

2008-12-10 @ 19:57:28
Postat av: LillaAnna

Anna svarar Jennie!! Hej!! Hur mår du? :) Ja.. lite coolt är det att "kunna" packa dom.. men jag skulle hellre avstå fakitskt.. men nästa år slipper vi! Då kommer de nog finnas en liten robot som fixar de :)

KramKram

2008-12-10 @ 20:34:37
URL: http://annansblogg.blogg.se/
Postat av: Jennie Adecco

Här är allt bra. Har dock koll på er genom era bloggar ;) haha. Jaså, och du tror att robboten kommer fungera nästa år?? Jag säger om 2 år kanske. haha. Som med allt.

2008-12-11 @ 16:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0