Nytt Inlägg

Jahapp, då var de väl dags att uppdatera lite igen..
Humöret är stabilt.. jag har kommit fram till vad/vem som orsakat mina sänkningar i humöret... och nu jobbar jag på att försöka att inte bry mig så mycke, de är jobbigt..

Jag känner faktiskt att de är min tid nu.. jag är gravid med mitt första barn och jag vill känna mig speciell! Det gör jag oxå, ta mig inte fel nu.. men.. ja.. det är svårt att förklara saker i en blogg.. så jag struntar i de istället.. annars kommer de bara missuppfattas... Sol i blick hela dagen! Så där.. till nästa ämne..

I fredags cykla jag å Älskling hem till Lollo & Benny.. Lollo hade plockat färska hallon och svängt ihop en paj! Såå gott! Hos dom behöver man inte vara fin i kanten heller.. Lollo är lika galen i vailjsås som jag så jag dränkte min paj i typ en halv liter vaniljsås.. mumma!!! När vi smaskat i oss de så gick vi en liten promenad upp till strömmen.. så mysigt att bo så nära vatten! När vi kom tillbaka så fick Lollo den braiga idén att vi skulle åka upp till Hultsjön å grilla!
Sagt å gjort.. vi cykla hem å plocka ihop våra grejer.. men när vi cyklat en liten bit så tvärnita Jocke.. han hade fått syn på en liten orm på vägen.. så han börja ta kort å prata lite me den.. jag fråga honom om han visste va de var för sort å han svara -"nån slags snok" och snokar är ju inte så farliga.. så jag sa att han skulle peta till på den så den ringla av vägen så ingen körde på den... å de gjorde han.. å ormen ringla iväg så snällt..... När jag berätta för Lollo vad Jocke hittat å beskrev hur ormen såg ut.. så sa hon halvt skräckslaget att de var en huggorm.... Mamma sa samma sak när jag berätta för henne hur den såg ut.. å hon sa att bebisormar är 10 gånger giftgare än vuxna ormar... Vilken jäkla tur att ormen var på snällt humör säger jag då!! Jössös.. 

Här kommer en bild på min äskling.. som inte är så duktig på ormsorter!
 

Vi kom iaf hem helskinnade.. å Lollo & Benny kom å plocka upp oss.. Vi var helt ensamma när vi kom upp till sjön.. de är så fint där uppe! Lollo hade inte badat nån gång i  år än.. så vi skulle bada.. men jössös va kallt de var i vattnet! Men vi kom faktiskt i ändå.. hehe.. de tog en stund men i kom vi!! Första gången som de faktiskt varit riktigt kyligt i vattnet när jag badat.. men de var najs.. för när vi kom upp så hade pojkarna lagt korvarna på grillen.. korv me bröd är ruggit gott efter ett kallt dopp!




I lördags var vi på Almas namngivelse i Söderköping.. För dom som inte vet så är Alma dotter till Jockes "plastbror" Chrille.. Chrille är alltså Jockes pappas frus son.. invecklat.. hehe
Vi satt ute och dom hade fixat iordning jätte fint! Tråkigt nog så blåste de massa.. men de var lite tur me de me för annars hade vi smällt bort i solen.. Tyvärr så lyckades jag å bränna mig som attan ändå.. har fortfarande ont i hårbotten.. å jag har redan börjat fjälla på näsan.. jag var nästan kokt när vi skulle åka hem..

Älskling körde halkan igår!! Wooo!! Han tyckte de var jätte skoj!! Snart har han sin lapp.. jössös va skönt de ska bli!!!

Idag hängde jag på Lollo en sväng in till Ikano! Hon skulle lämna in sin mobil som bråkar lite me henne..
Vi sprang in på Ikea å köpte en elsladd till lampan vi köpte till bebis rum.. för de hade hon på Ljusexperten missat å säga att vi behövde köpa till separat... -morr- Sen drog vi en sväng på Gina å jag köpte mig en tröja  :) Sen tog vi varsin glass.. kiwi smak rekomenderar jag! Super gott!

Tack Lollo för att du tar me mig på små äventyr! Jag behöver de kan jag lova! <3


Nu är jag redan i vecka 33.. de är sinnessjukt va tiden rinner iväg.. Snart är våran lilla snutta i min famn!! Bara ca 7  veckor kvar.. om hon håller sig till beräknat datum! Tittade på Sjukhuset idag på tv.. de var en kvinna som födde barn.. å när dom la upp bäbisen på hennes bröst så knöt de sig i bröstet på mig.. jag blev lite rörd! Jag längtar sååå otroligt mycke tills jag får upp min bebis på bröstet!! Jag kommer sakna magen nåt enormt oxå känner jag.. det är så mysigt å ligga på soffan när hon bufflar runt där inne.. Jag är så facinerad över att de inte gör ont när hon rör på sig så mycke.. de är bara mysigt å det gör mig så glad!! Mammas lilla hjärta! <3

Kommentarer
Postat av: Benny Brandman

Ville bara säga att dom giftigaste ormarna är gammla honor som inte har ätigt på länge, då har dom mycket gift lagrat i kroppen, sen så föder inte huggormen förens i augusti, det kan ju vissligen vara en tidig kull...

Men anna säg inte åt jocke att peta på ormar... ;)

2009-08-03 @ 19:28:35
URL: http://bennybrandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0